A t-home optikai hálozatán megrendelt csomaggal (IPTV, internet, digitális telefon) kapcsolatos tapasztalataim, tesztek, leírások.

2009. június 12., péntek

Megrendelés - bekötés

Optinet megrendelés és létesítés Sopronban

Időrend

  • 2009.06.02 – 10:10:00 – KEDD – telefonon megrendeltem a szolgáltatást (1412 t-mobile számról ingyenes volt a hívás)
  • 2009.06.08 – 10:22:00 – HÉTFŐ – telefonon hívtak, hogy szerdán 08:00 és 12:00 között jönnének bekötni a szolgáltatást
  • 2009.06.10 – 08:11:00 – SZERDA – telefonon hívtak a szerelők, hogy masik ügyfélnél vannak, 11:00:00 körül jönnének bekötni
  • 2009.06.10 - 11:20-15:00 megvalósult a kiépítés
Gazdasági számítások
  • Jelenlegi szolgáltatás
  • Chello silver csomag ( 15Mbit/2Mbit) p2p forgalom priorizálással, havi átlag 300 Gb forgalmi korláttal
  • Silver csomag családi csomag

Összesen: 104.316,- HUF (20%-os ÁFA, éves bruttó költség)

  • Megrendelt szolgáltatás
  • IPTV Családi csomag (51 csatorna)
  • Optinet extra (25Mbit/12,5Mbit)
  • Digitális telefon alap csomag
  • + 1 beltéri egység (STB)

Összesen: 77.760,- HUF (20%-os ÁFA, éves bruttó költség)

Megtakarítás

26.556,- HUF

Előkészületek

Kétszobás lakótelepi lakásról van szó. A két szoba között megcsináltam az áttöréseket, mivel takarásban van, ezért 1,5 cm-es lukakat fúrtam. A szobából, ahová tervezem az ONT egységet a kitörés az előszoba fele már adott volt, ott jön be jelenleg az UPC kábele. Az előszobában a beépített szekrény belsejében szintén elő van készíve a kábelcsatorna. Az ONT tervezett helyére kiépítettem a hálózati feszültséget, minden áttörésnél eltavolítottam ideiglenesen a bútorokat, megszüntettem a porcicakat. Mindkét szobában a tévénél csináltam helyet az STB-nek, előkészítettem az áramot, kipakoltam a scart csatlakozókat. Ideiglenesen eltávolítottam a wicd csomagot, mivel jelenleg még nem támogatja a pppoe protokolt és felraktam a gnome-network-managert. A szobákban az STB-khez és az internethez minden kábelútvonalat előkészítettem, gyakorlatilag csak be kell fűzni a kábeleket, nem kell sehol fúrni, rejteni.

Kiépítés

A szerelők nagyon profin dolgoztak, minden részletre odafigyeltek, stb. Külön gyűjtötték a leesett kábelvégeket, rengeteg szerszámmal érkeztek, stb. Maximálisan elégedett vagyok velük. Az egyik szerelőt ismertem, így rákerdeztem pár belső információra is. (bekapcsolások száma, ki honnan hová váltott). Tiszta, új munkaruhában jöttek, volt minden szerszámuk, létra, stb. Azért én még egy létrát előkészítettem, így hárman tudtunk kábelezni, aminek örültek.

Eszközök, kábelezés

HUAWEI EchoLife HG850 ONT – Optical Network Termination

Csatlakozók, kapcsolók hátul: két telefon csatlakozó, egy áramforrás, 4 Lan port (1 az internetnek, 3 a STB-okhoz), az opikai kábelt úgy kötik be fixre, hogy leveszik a felso burkolatot , egy battery monitor és egy reset gomb


Kijelzők elöl, balról jobbra: 2db TEL led (TEL1 és TEL2 felirattal), VoIP, LAN4, LAN3, LAN2, LAN1, AUTH, LINK POWER

Folytatas kov...







24 megjegyzés:

  1. Köszi a részletes leírást és már izgatottam várom a tesztet!!;)

    Legalább lesz hol csorgatni a nyálam amíg nálunk még nincs:D :)

    (tucsy)

    VálaszTörlés
  2. Szia.

    Az lenne a kérdésem,hogy az optikai kábel amit a lakásba vezettek az milyen vastagságú?

    VálaszTörlés
  3. Csinálnál egy képet a valós le és feltöltési sebességről?

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    A nyuzotesztben lesz rengeteg kep mindenfele protokollrol majd, addig is konzolos p2p:

    http://lh4.ggpht.com/_K51lx0lf6aU/SjPE1ZDHq5I/AAAAAAAAAvw/rPS6Hs6MA2w/rtgui.png

    VálaszTörlés
  5. Szia.

    Köszi a képet.Részletes teszt mikorra várható?
    A lépcsőházba nem szereltek semmilyen dobozt amiből mennek a kábelek a lakásokba?

    VálaszTörlés
  6. Most keszitem elo a kornyezetet a teszthez, lehet, hogy este inditom, akkor ugyis frissitem menetkozben a teszt bejegyzest (most is irogatok hozza).
    A lepcsohazba szereltek, de csak a villanyoraszekrenybe, talalsz kepet a villanyoraszekrenybe a kotesekrol, kotodobozokrol. A villanyoraszekrenyig nalunk kabelcsatorna van (kulso) azt leszedtem nekik es abban jott be az optikai kabel a lakasba. A lepcsohazbol az attores a lakasba adott volt, ott jon mar be mas kabel is.

    VálaszTörlés
  7. De a lépcsőházba is raktak valahova egy dobozt ugye?

    VálaszTörlés
  8. Nem raktak semmit.
    A villanyoraszekrenyben lekotottek az optikai feljovo kabelbol, amirol kepeket is lathatsz a kepek kozott, onnet kabelalagutban bejon a lakasba.
    A lepcsohazban a villanyoraszekreny kulcsan kivul semmihez sem nyultak a szerelok.

    VálaszTörlés
  9. Akkor elvileg az utcáról közvetlen a villanyóraszekrényig megy a kábel?

    VálaszTörlés
  10. Üdv!
    Nálunk most UPC Chello van, de át akarunk állni optinet-re. A lépcsőházban/lakásban a kábelek és a modem kicserélésén kívűl lesz valami más munka is?
    Az említett beltéri egység (STB) a TV-hez kell gondolom, ezért kell külön fizetni?
    Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  11. Az STB-ért fizetni kell havidíjat (vagy megveszed). Egy TV-hez egy STB kell, vagy pedig mindegyik TV-n ugyanaz fog menni. Más munka nem kell szerintem, csak bevezetni a lakásba, és kész.

    VálaszTörlés
  12. Kedves Koppány!

    Hogy a fenébe fizetsz Te 77eFt/évet.
    Csak az Optinet Extra 8.250Ft/hó és még nincs TV benne. 25 év hűségnyilatkozatot írtál alá? Vagy van valamai kulcsszó a megrendelésnél hogy ilyen árat kaptál? Kérlek segíts, szeretnék én is ilyen csomagokat mint Te és ilyen áron!!!

    Köszi:
    Tibi
    szoszo9(kukac)freemail(pont)hu

    VálaszTörlés
  13. Konkrétan kiszámoltattam a THome lapján pontosan azt amit Te is bekötöttél.
    (Optinet Extra+IPTV Családi+Digit telefon Alap)
    Nálam a kedvezményekkel és 1 éves hűségidővel 13.290 Ft/hó, azaz 159.480 Ft/hó jött ki. Tehát a duplája!!! Beszarok ha veleki ezt megmagyarázza... vagy ekkora lenne 3 hónap alatt az infláció?

    VálaszTörlés
  14. http://www.kepfeltoltes.hu/view/090529/wow_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    VálaszTörlés
  15. Hello!

    Ezt a képet honnan vetted?
    KTVadmin???
    http://picasaweb.google.com/koppany/Optinet#5347556221076261106

    T-nél dolgozom... Csak érdekelne.Köszi a vélaszt

    VálaszTörlés
  16. Szia!

    Mar nem emlekszem, amikor rendeltem, akkor talaltam, de postaladakba is dobaltak ilyeneket tobbfele az orszagban.
    Ez a kep alapjan rendeltem, ill. sokan masok rendeltek velem egyidoben az optika indulasanal ezen az aron az orszagban tobbfele (roadshow-n osztottak amugy). (forumos eszmecsere)
    Sokan azt mondtak, hogy csak digi teruleten van ez, de nalam pl. nincs digi, csak upc, ami viszont ad tarsashazi kedvezmenyt, igy ha nem ezen az aron kaptam volna egesz biztosan nem kotok.

    Ill. ezt javaslom masoknak is, meghagytam az UPC kabelezest is, mert csak egy evig garantaljak ezeket az arakat, ha lejar es UPC olcsott, megyek vissza aznap.
    Egyelore en nagyon meg vagyok elegedve a szolgaltatassal, ugyhogy remelem maradok az egy ev utan is.

    VálaszTörlés
  17. Kedves Koppány,

    Köszi a választ. Sajnos amit én írtam az a hivatlos ár, közben megtudtam, hogy a THome egyes területeken "akciósan" eltér ezektől.

    Tibi

    VálaszTörlés
  18. Kedves Koppány!

    Nekem is hasonló problémám lenne, történetesen, hogy nincs bizalmam. Jelenleg egy kábelszolgáltatónál vagyok, 15 éve már.
    TV+Tel+Net. 11000.- A TV-63 csatona, a telefon díjtalan, a telefonálás hálózaton belül díjtalan.
    A net, atom stabilan korlátozás nélkül 6M/768-as.
    Ami a P2P-t illeti, vannak aggályaim. Itt nincs korlát, sem le, sem fel. Sajnos, költséges folyamatosan járatni a gépet, így jól jönne egy gyorsabb csomag. Engem az ígért kamu rész nem hat meg. P2P-vel, 768-al jön az anyag, és 85-el megy vissza. Ezt kellene gyorsítanom. Főleg a fel részét.

    Az lenne a kérdésem konkrétan, ezzel a csomaggal ezt meg tudom-e tenni, Gb korlát nélkül? Most kaptuk mi is ezeket a szórólapokat, és volt itt egy üzletkötő is, de nem akartam elkapkodni.

    Korlátozásról azt mondta nincs.
    Egyébként, nem szerepelt a mondandójában, és a papíron sem, hogy ez egyéb költségekkel járna. Történetesen, nem említette, hogy az ár, egy évre szól, aztán akármit is rám sózhatnak, másrészt szó nem volt egyéb költségről, mint a STB kifizetése, vagy bérlése.

    Az általad linkelt lap van nálam is. Ezen ilyen nincs. Az van, hogy WLAN képes eszközt, vagy PLC eszközt, telepítenek.

    Az van rajta, hogy a csomag előfizetési díja, tartalmazza a szükséges eszközöket. ONT Digitális elosztó, IPTV vevőegység. Az eszköz, a szolgáltató tulajdonában marad.

    Remélem nem akarják velem megvetetni egy év múlva, netán béreltetni.

    Szóval, szerinted minden klappol ezzel az ajánlattal? Pesszimista lévén a buktatókat keresem, meg az elhallgatott kisbetűs részt, ugyanis lehet, hogy drága a szolgáltatóm, de nem volt nála soha kisbetűs buktató, vagy hűségnyilatkozat.

    Mi a meglátásod? Érdeklődve várom, megtisztelő válaszod, amennyiben nem okoz gondot.

    VálaszTörlés
  19. aki Optinetet rendel , az úgy kérje , hogy speciális ajánlattal . Ez a T-s árnak a 50%-a is lehet .

    VálaszTörlés
  20. Szia!

    Hozzám a héten jönnek bekötni ugyanazt, mint Neked, szintén egy kétszobás panellakásba és szeretnék előkészülni, hogy gyorsítsam munkát.

    Tehát egy igen vékony optikai kábelt fognak behúzni a kinti szekrényből (ez nem gond, a jelenlegi kábeltévé csatornázásban mehet), ezt bekötik direktbe a digitális elosztóba, amit én a PC és telefon mellé szeretnék tetetni.
    A "gondom" az, hogy a másik szobába is át kell vinni egy TV jelet majd UTP-n, s nem tudom, hogy hoznak-e magukkal a szerelők méretre vágható és csatlakozóval ellátható UTP kábelt, vagy nekem kell beszereznem egy 20 méterest, esetleg ők is hoznak egy 20 méterest? A fúrás-faragás miatt nem mindegy, mert az UTP csatlakozónak nagyobb furatot kell készítenem, mintha csak az UTP kábelt kellene átvezetni a falon.
    Szerinted?

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  21. Szia!

    Hoztak 50 meteres kabeldobon utp kabelt, van fogojuk, nalam is csak a kabel ment at a falon, aztan dugoztak.
    Eleg lesz a kabel meretere furnod a lukat.

    udv

    VálaszTörlés
  22. Szia!

    Remek, köszönöm szépen!

    Üdv.:
    Tomi

    VálaszTörlés
  23. ezzel lehet akkár 1GBps internetem

    VálaszTörlés